angelicadenanglalika

Alla inlägg under juli 2011

Av Angelica Andrén - 18 juli 2011 10:50

Småtjejerna åkte igår. Lite skönt men ändå jobbigt då man vet vad som väntar om en vecka när vi får hem dom igen, ruta ett, igen! Jobbigt men vad gör man, delad vårdnad innebär nog mer dåliga saker än bra, enligt mig! Så som allt är och har varit det senaste året för oss! Självklart är det bra med båda föräldrarna, men är det alltid bäst för barnen i alla lägen att slängas fram och tillbaka varannan vecka när dom är så små (strax under två/strax över)? Dagen igår var iaf underbar, barnen var bättre än bäst och det tog ju bara en vecka för dom att landa. Ska det verkligen vara så?


Wilma är nu i duschen och jag hör hur Texas vaknar till där uppe.


Jag ska packa deras saker för om några timmar åker dom med mormor till gammelmormor tills på onsdag/torsdag! Hur ska detta gå? Hur ska jag klara mig i flera dagar? Helt barnledig, Jisses! Nått jag faktiskt ser fram emot är att få sova hela natten, och kanske tar jag mig en o annan sovmorron också, längre än åtta  


Nu är bebisen aningens sur så.... vi höres!!  


PUSS!

Av Angelica Andrén - 17 juli 2011 09:18

Sitter i sängen med en sovande bebis. Lite jobbigt att bebisen vaknar efter 5min om man lägger ner han, så här får jag sitta. :) Passar på att läsa lite bloggar ;)

 
Av Angelica Andrén - 16 juli 2011 20:29

Vet inte vad jag är inne i för period, men just nu känns allt jobbigt, allt känns skit, minsta lilla motgång skulle kunna få mig att gråta   


Ibland händer det saker som man inte riktigt är berädd på, saker man inte vet hur man ska ta. Som förra Söndagen, när jag tog tag i mina misstankar om att jag var gravid och skickade iväg Jerry för att köpa ett test. När han hade åkt, kom det blod, en ganska stor klump. Jag hade haft lite brunaktiga flyningar/pyttelite blod ett par dagar, men tyckte inte det var konstigt då jag med Texas blödde duktig i en och en halv månad. Men nu visste jag efter vad jag såg att jag inte var gravid.... längre......

Tog i alla fall testet som visade svagt svagt att jag var gravid. Köpte ett till som visade + tydligt och direkt! Jag ringe kk och efter mycket om och men fick jag tid för en koll. Där konstatera dom utanförhavandeskap.

Jag visste inte om jag ville vara gravid, men eftersom illamåendet hade gjort sig påmint varje morron hade jag nästan vant mig vid tanken. Så när jag sen inte var gravid, blev jag nog ganska ledsen, och arg, att jag inte fick valet att iaf välja själv.

Skydd tänker ni säkert, ja jo jag vet men det är en annan disskution. Detta handlar om mitt missfall/utanförhavandeskap!

Men jag försöker se det positivt då man kan bli väldigt sjuk av utanförhavandeskap och jag tackar ju för att min kropp iaf skötte allt själv så jag inte behövde bli sjuk, inlggd osv. Nu skedde detta så himla tidigt i grav vilket iaf känns skönt!

Tror det har tagit på mig mer än jag trodde.

Illamåendet, ont i magen och blödning har inte gett med sig än, men jag hoppas det gör det snart, så man kan sluta tänka på allt, så man kan fortsätta som vanligt utan att bli påmind!


Idag, första gången tror jag sen vi fick hem småtjejerna så somnade alla tre, jaa ni läste rätt, alla tre direkt på en gång! Snackar vi skönt?  


Jag bara hatar att vara en sån hemsk mamma som ibland skriker åt mina barn, som blir arg för minsta lilla, som räknar timmarna till läggdags, jag bara hatar det. Jag får sådan ångest. Men jag är inte mer än människa. Och till er som säger/skriver att ni aldrig skriker på era barn, aldrig blir arga och som bara älskar livet från att ni slår upp ögonen tills att ni sluter dom på kvällen, BULLSHIT! Ni vill bara få allt att låta som en resa på en räkmacka!! Jag är ingen robbot vilket  ingen morsa är och jag gissar att erat humör precis som mitt kan tryta! Sen om mitt gör det mer eller mindre är skitsamma. Ett problemfritt, dans på rosor liv tror jag inte på! Men jag kan ärligt säga att jag inte alltid vill gå upp på morgonen bara för att jag valt ett liv med massa ungar, hund, katt dammråttor osv!

Men visst fan älskar jag mitt liv, ÄLSKAR min familj, mina barn! Men vissa dagar är bättre/sämre än andra!   


Nu kom älsklingen hem efter att ha hjälpt John med hans bil, hihi den var bara sur mahaha... Men han blev glad att bilen nu starta   


Blir väl att slänga sig i sängen snart och kolla tv/sova i vanlig ordning, men först en kvällskaffe och kvällscigg!


Imorn hoppas jag på massa energi, massa tålamod, bättre humör helt enkelt!


PUSS!


Av Angelica Andrén - 15 juli 2011 14:21

En kopp java o en cigg o sen försöka hitta ork till lite plock o städ! Jamenvisst! ;)

 
Av Angelica Andrén - 14 juli 2011 21:15

...vare väl dax för det där inlägget som jag lovade igår  


Vi börjare väl med Västerås. Jamen jisses...

Det blev väl inte riktigt som vi hade tänkt oss, vi skulle åkt senast fem ca för att vara säkra på att hinna till Västerås innan tio. Ja nu undrar ni väl varför? Tråkigt    MEN! Åh älskar dessa m e n Haha, vi kom iväg från Linköping sisdär halv åtta tror jag! Så nej! vi hann inte åka dom där 22(?) milen på två och en halv timme med våran bil med maxfart typ 70-80 km/tim!  

Väl framme och efter en och annan feltolkning, så... ganska mycket bilar, rätt mycket folk och rätt mycket öl, väldigt lite sömn, en tripp till Sala till Jompis med familj, ett och annat stopp på macken/mc.d - hade vi rätt kul och trevligt! Så skulle man kunna sammanfatta Power Meet för våran del! Det hade kunnat varit roligare, men jag var sur redan innan vi åkte så förutsättningarna var ju inte dom bästa! Men, det är ett PM nästa år med  





Barnen kom hem i söndags, vildare och mer bestämda en någonsin! Jag tror dom stod och grät vid ballkongdörren 20min för att dom fick vara inne innan dom satte igång med någon lek! Herregud! Undrar ju nästan om dom inte sätt gräs på en vecka!  


Jaha men man skulle väl kunna säga att man märker skillnad på Thilde och Thea nu sen deras mamma börjat ha dom varannan vecka, lite mer stirriga, lite mer härjiga, nästan som dom gått tillbaka lite i sin utveckling på nått sätt, lite svårt att förklara. Och denna vecka är det Thilde som har svårt att komma till ro vid läggningarna, dom kör liksom varannan gång.


Och Mira som nästan alltid varir lätt, vaknar nu typ med 20min mellanrum av anledningar, ja you name it!


Och alla tre småtjejerna, får panik, och då menar jag PANIK om man lämnar dom så bara för att gå på toa, gå ut och ta en cigg, ja när man går mer än en halvmeter ifrån dom. Pratar vi lite jobbigt läge här? Skulle man kunna säga!


Jag lovar att jag älskar kvällarna mer än någonsin när alla barnen sover, när det är tyst och lugnt, jag uppskattar dom nu mer än jag nog aldrig gjort förut känns det som!


Det känns som att det alltid är något, kan det inte bara vara bra en hel vecka? Nee det var inget man skulle få uppleva eller?   Ja jag är lite bitter men jag är så trött i huvudet just nu! Men det blir b ä t t r e  


Näpp, nu ska jag äta Sushi som min käre far överaskade mig med  


PUSS!  



 

 



Av Angelica Andrén - 13 juli 2011 09:13

Morgonsnyggingar :)

 
Av Angelica Andrén - 12 juli 2011 21:37

Japp jag vet,dålig uppdatering men jag har varken orkat eller haft tid riktigt..Men imorgon kommer det,från pm o så.. :) nu tv med älsk sen sova.. :)

 
Av Angelica Andrén - 8 juli 2011 19:27

Äntligen på väg till västerås :) wiiiiiihooo :) Puss

 

Presentation


Angelica!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards